Dijous, 30 d'octubre de 2008
El DPTOP sotmet a informació pública la variant de Torroella de Montgrí (C-31)
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis de la variant de Torroella de Montgrí (C-31), que permetrà evitar el trànsit de pas per l’actual travessera i, així, afavorir la fluïdesa i seguretat de la circulació. Aquesta actuació s’emmarca en la millora general d’aquesta carretera, un dels eixos bàsics de comunicació de la Costa Brava, i significarà una inversió estimada en 49 MEUR.
La carretera C-31, que uneix Palafrugell, Pals, Torroella de Montgrí, Verges i Figueres, forma un dels eixos de comunicació bàsics de la Costa Brava. Per aquest motiu, s’ha previst el seu condicionament i la formació de les variants a les poblacions que travessa. Així, durant aquesta tardor començaran les obres del tram entre la Tallada d’Empordà i Torroella de Fluvià, que compten amb un pressupost de 63 MEUR.
En aquest marc, el DPTOP també ha previst la construcció d’una variant de la C-31 al seu pas per Torroella de Montgrí i Ullà. Cal tenir en compte que, especialment la travessera de Torroella de Montgrí, registra una elevada intensitat de circulació (uns 10.500 vehicles diaris, de mitjana), sobretot durant l’època estival, tant de trànsit de pas com local, i presenta un bon nombre d’encreuaments en el seu recorregut.
La construcció d’una variant permetrà alleugerir la circulació de vehicles per l’interior dels nuclis urbans i, així, millorar la mobilitat i seguretat viària del trànsit local i de pas. Avui, el DOGC publica l’anunci pel qual se sotmeten a informació pública l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental corresponents a aquesta actuació, per tal que administracions, entitats i particulars presentin les propostes que considerin oportunes.
El traçat de la variant
La variant que s’impulsa discorre pels termes municipals de Torroella de Montgrí, Gualta, Fontanilles, Ullà, la Tallada d’Empordà i Verges. Té una longitud de 7,8 quilòmetres, segons l’opció considerada més adient, i té una amplada de 12 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun i vorals de 2,5 metres.
La via projectada s’inicia al sud de Torroella de Montgrí, abans d’arribar al Ter, prop de la rotonda actual d’encreuament entre la C-31 i la GI-643 (carretera de Serra de Daró). En un primer tram d’uns 1,3 quilòmetres, la carretera és de nou traçat, sensiblement paral·lel a la GI-643, pel seu costat sud.
A partir del pont sobre el canal del Daró, la nova carretera se superposa sobre la GI-643 en un tram d’uns 1,7 quilòmetres. Després, la variant se’n separa i gira cap al nord amb un tram de nou traçat fins arribar a la plana del Ter, que creua amb un viaducte d’1 quilòmetre. Aquesta estructura permet donar continuïtat als camins existents i evitar les zones inundables.
Al nord del Ter, la variant connecta amb l’actual C-31, a prop del límit entre els termes d’Ullà i la Tallada d’Empordà. L’últim tram, d’uns 2 quilòmetres de longitud, se superposa a l’actual C-31, que s’eixampla.
Pel que fa a enllaços, els estudis preveuen els següents: un enllaç inicial, d’accés a Torroella; un segon enllaç, a l’entrada del terme de Fontanilles i un enllaç final a la zona on la variant torna a connectar amb l’actual C-31, a prop de l’encreuament amb la carretera de l’Escala. Tots tres enllaços tenen una tipologia similar: dues rotondes a banda i banda del tronc unides per un pas inferior o superior.
Finalment, cal indicar que els estudis també analitzen una alternativa de traçat més al nord entre el nucli urbà de Torroella de Montgrí i el Ter.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada