dissabte, de març 21, 2009

Bona sort Amic Carles

La Carta de comiat d`en Carles Negre per a la gent de Torroella- L`Estarit



Benvolguts,

En primer lloc, voldria dir-vos que no em resulta gens fàcil escriure aquestes ratlles. Ho faig profundament emocionat i amb un sentiment de nostàlgia difícil de descriure, però plenament conscient que en la vida sovint has de prendre decisions valentes que et poden deixar el cor dividit, com és en aquest cas. Després de dotze anys amb una implicació molt activa en la política municipal, he decidit iniciar una nova etapa professional i personal que implica, inevitablement, que hagi de deixar la meva participació com a regidor i portaveu del grup municipal de CiU a l’Ajuntament de Torroella de Montgrí-l’Estartit. Us ben asseguro que no m’ha estat gens fàcil prendre la decisió, però després de valorar-ho molt detingudament, amb la implicació màxima de la meva família, he decidit acceptar un repte professional molt engrescador i il·lusionant, que m’obliga a viure lluny del meu municipi durant una llarga temporada.

Des d’un punt de vista estrictament professional l’oportunitat que se’m presenta no la puc desaprofitar, tot i que sóc plenament conscient de les renúncies que això em comporta a mi i a la meva família, ja que haurem de deixar per un cert temps un municipi que portem molt arrelat a dins nostre.

Aquest desplaçament implica, necessàriament, que hagi de deixar el projecte de CiU, encara que és la meva voluntat continuar ajudant des d’allà on estigui i d’acord amb les meves possibilitats. Tant el partit com les persones que a partir d’ara lideraran el projecte em tindran a la seva disposició pel que calgui.

A nivell polític, no sé si aquesta aturada en el camí serà definitiva o temporal. En aquests moments no us puc dir on em portarà la nova etapa que inicio, però sí us puc garantir que encara mantinc ben viva la il·lusió que em va portar ara fa 12 anys a iniciar la meva participació en la vida política local. Això, precisament és una de les coses a les que més em costa renunciar, però insisteixo que després de valorar-ho molt detingudament crec que he pres la decisió més encertada.

És inevitable que en aquests moments de sentiments a flor de pell, se m’acumulin els records i les moltes vivències d’aquests anys. Recordo perfectament aquells inicis quan jo només tenia 25 anys i juntament amb en Jaume Kleiner vàrem decidir fer un pas endavant i involucrar-nos de ple en el projecte de CiU de Torroella i l’Estartit, un projecte que havia tingut els seus alts i baixos des de les primeres eleccions democràtiques i que es trobava en una situació crítica.

Vàrem disposar de molt poc temps de preparar una llista i érem molt novells en aquella època, peró la recordo especialment perquè va ser un temps on tot era nou per a nosaltres i els veïns, malgrat la nostra joventut, ens donaven l'empenta necessària per tirar endavant. Tots plegats crèiem que Torroella i l'Estartit necessitaven un canvi després de molts anys dels mateixos governs. Va ser en aquells moment quan també es va involucrar en Joan Ribas, un regidor clau en les tres legislatures, que aquests anys ha mostrat i demostrat les seves capacitats tant humanes com polítiques. Més tard una altre de les persones clau ha estat en Francesc Puig al qual va ser regidor de cultura, un a persona que a part de la seva capacitat de treball, en destaco les seves qualitats humanes.

Els fruits de la il·lusió, la tenacitat i el treball van arribar quan el 2003 el poble ens va fer confiança per a poder governar. Els meus anys d'alcalde els recordo amb orgull, com una experiència única i un privilegi al qual vaig voler correspondre amb treball, treball i treball. Si en alguna cosa em vaig equivocar, i espero que em sabreu perdonar, va ser perquè no en vaig saber més, però us ben asseguro que tant jo com els meus col·laboradors no vam estalviar un minut del nostre temps per aconseguir allò millor per al nostre municipi.


Torroella i l’Estartit, un projecte compartit
No vull fer en aquest escrit un balanç polític exhaustiu d’aquesta etapa, però sí crec que és just fer una consideració pública sobre la intensitat de la nostra etapa al govern i el salt de qualitat que va experimentar el municipi, sobretot com a reconeixement a la feina de regidors i regidores i de tècnics municipals amb qui he pogut compartir el nostre projecte de municipi.

Durant aquest període vam resoldre mancances històriques, vam tornar a apropar l’Ajuntament a la ciutadania, vam fer inversions en equipaments i infraestructures molt rellevants i vam fer possible tornar a situar el nostre municipi com a capdavanter en molts aspectes. També vam planificar actuacions de futur com la urbanització de la façana sud de Torroella, la remodelació del passegi marítim de l’Estartit, el tanatori i la piscina, projectes que espero veure fets realitat algun dia. En el terreny més polític, vam incorporar el grup de LEI al govern, una decisió en el seu moment molt criticada per algun sector, però de la qual en faig un balanç molt positiu.

També vam passar mals moments, com el desgraciat incendi del Montgrí o les esllavissades de la muntanya de l'Estartit, moments en què més que mai es va veure la força i energia de la nostra població davant l'adversitat.

Aquestes últimes eleccions vàrem ser la força més votada, malgrat que com sabeu, en el nostre sistema electoral, no sempre passa que la força més votada sigui la que governa. Amb tot, des de l’oposició estem procurant fiscalitzar l’acció de govern i mantenir el bon ritme que portàvem, per consolidar el municipi com un referent al Baix Ter i la comarca.

Agraïments
A banda dels projectes i millores que hem pogut fer realitat, el que més valoro d’aquests anys ha estat el tracte humà amb tots vosaltres i la profunda amistat que m’emporto de tantes i tantes persones.

Vull fer un agraïment especial als presidents locals de CDC Jaume Kleiner,Miquel Quintana i Francesc Ferrer, i a totes les persones regidors, regidores, militants, simpatitzants, amics i col·laboradors que heu fet d'aquests anys i del projecte de CiU una experiència molt especial.

També vull expressar el meu agraïment als treballadors municipals que vàreu col·laborar perquè el canvi fos notable i perceptible durant els anys que vàrem governar.

No puc estalviar elogis, tampoc, per a la meva família, que en tot moment m’ha fet costat i han sabut comprendre i tolerar les meves absències per les moltes hores que he destinat al meu compromís amb el municipi.

També he d’agrair-vos a tots els veïns i veïnes el vostre suport. Estic segur que Torroella se’n sortirà dels reptes que té, per fer-ho peró necessita que els nostres responsables municipals governin amb generositat i per a tothom sense exclusions.

Estic orgullós d'haver estat alcalde del meu poble, una experiència que porto ben arrelada a dins meu i que ja és indeslligable de la meva persona. Ara que passo a ser un «torroellenc de lluny», allà on sigui explicaré amb orgull d'allà on sóc.

Gràcies a tots i a totes